dijous, 27 de setembre de 2012

COM ES REALITZA UN ÍNDEX AUTOMÀTIC EN UN DOCUMENT WORD?

Realitzar un índex a mà sol ser una feina complicada ja que cada vegada que retoquem qualsevol part del document, és necessari tornar a comprovar totes les pàgines en que es troben les seccions. Word realitza els índex de manera automàtica, i anar-lo actualitzant és molt senzill segons es van fent modificacions. Per generar l’índex automàticament has de seguir els següents passos:
  1. Cal situar el cursor en el lloc on es vulgui inserir l’índex. Habitualment serà la segona pàgina, després de la portada.
  2. Selecciona el menú: Inserir - Referència - Índex i Taules.
  3. En el quadre que apareix, selecciona la pestanya Taula de Contingut. Aquí hauràs de configurar l’estil i les opcions que t’interessin pel teu document, un cop fet, hauràs de prémer el botó acceptar.

Perquè aparegui un índex automàtic caldrà haver posat un format determinat als títols que hauràs escrit anteriorment.


Quan s'escriu, es pot definir l’estil de cada part del text.  Convé posar aquests estils als títols del treball ja que el programa els utilitzarà per fer els índex dels treballs de manera automàtica. L’estil Títol 1 s’utilitza en els títols més importants, l’estil Títol 2 s’utilitza per fer subtítols, i així successivament.
Aquesta imatge mostra un exemple d'un índex que he realitzat, ben fet:




Aquesta metodologia és una molt bona manera de fer un bon índex ja sigui d'un treball, d'un llibre, etc. Sovint quan no s'utilitza aquest sistema surten índex mal presentats. A més a més és una manera molt pràctica la qual t'estalvia temps en cas d'un treball molt extens i errors.
Aquí deixo un Tutorial per on explica moltbé com realitzar índex en un word.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada