divendres, 21 de desembre de 2012

CONCLUSIONS

Aquest primer semestre he après moltíssimes coses gràcies al mòdul Processos i Projectes II. Aquest està compost per dues assignatures: COED i GITIC. Amb la primera he pogut descobrir un món el qual mai havia treballat, aquest és el de l’expressió oral i corporal. De les quatre competències lingüístiques: llegir, parlar, escriure, escoltar, l’escola on jo vaig anar només havia fomentat les dues primeres. Però, què passa amb saber expressar-se oralment? Amb aquesta matèria he pogut aprendre a partir tant d’explicacions donades a classe, de llibres com per exemple “ com parlar bé en públic”, i sobretot practicant la teoria a través d’exposicions orals tant individuals com amb grup. Penso que és una molt bona metodologia ja que d’aquesta manera s’aprèn progressivament. Com més exposicions orals es facin, cada vegada es sabran fer millor ja que a més a més d’anar perdent la vergonya, s’aniran adquirint i processant de mica en mica els coneixements apresos.

Per a parlar bé en públic les característiques més importants a tenir en compte són el to de veu, la gesticulació, l’entonació, la respiració, el llenguatge corporal, respectar els silencis, la ironia, etc. Hem après què és un bon comunicador, i hem pogut veure que persones com Eduard Punset, Josep Guardiola, Pilar Rahola, Josep Cuní, Andreu Buenafuente, etc. Ho han estat.

Aquesta matèria està molt relacionada amb la de GITIC ja que s’han pogut complementar molt bé. A GITIC ens han ensenyat a elaborar presentacions amb el programa PREZI. Aquestes presentacions ens han servit com a suport d’exposicions orals de COED com per exemple la d’identitat i territori, el bon comunicador, etc. Per fer una bona presentació oral cal introduir el tema del qual es parlarà i explicar la seva estructura. També hem fet altres activitats com recitar un poema. Totes aquestes activitats han estat fonamentals per aprofundir en aquest món i tenir ganes d’aprendre a saber parlar bé en públic.

A més a més també hem pogut veure les diferències entre el codi oral i el codi escrit, i també hem pogut comprovar que l’expressió corporal és tant o més important que l’escrita ja que els éssers humans ens passem casi tot el dia comunicant-nos i relacionant-nos amb persones.
 
També hem treballat la descripció. Descriure una persona representa tenir un esquema clar de com estructurar la redacció. Cal saber escriure correctament tenint en compte els connectors, un vocabulari ric i una bona estructura de les frases.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada